Migdałowa tarta z kremem jaglanym

Poprzednie zdrowe ciasta były pyszne ale nie zachwycały wyglądem, tym razem jednak znalazłam przepis, na ciasto które jest nie tylko zdrowe i pyszne ale też wspaniale wygląda. W te święta robiłam je dwa razy i za każdym razem znikało błyskawicznie.




Składniki:
Spód:
- 1/2 szklanki suszonych daktyli
- 2 szklanki migdałów

Krem:
- 1/2 szklanki kaszy jaglanej
- 3 szklanki mleka (roślinnego)
- 3 łyżki oleju
- 1 łyżka ksylitolu

Wykonanie:
W pierwszej kolejności zalewam daktyle wrzątkiem i odstawiam na 30 min. Po tym czasie można już zabrać się za resztę prac. W garnku gotuję  kaszę (przepłukaną i przelaną na sitku wrzątkiem) razem z mlekiem, olejem i ksylitolem.

W tym czasie przygotowuję spód: migdały mielę blenderem na drobniutkie kawałki, następnie dodaję daktyle, dwie łyżki wody z moczenia i całość miksuję ręcznym blenderem na masę, którą następnie przekładam na dno tortownicy (wyłożonej papierem) i wstawiam do lodówki.

Kremu na początku nie trzeba mieszać ale w miarę jak gęstnieje wymaga coraz częstszego mieszania. Kiedy masa jest już gęsta jak budyń, miksuję ją ręcznym blenderem i przelewam na spód. Jak najszybciej trzeba też przygotować dekorację. Na święta robiłam z orzechami i stopioną gorzką czekoladą,  a drugi raz z kiwi i mrożonymi malinami. Latem można użyć dowolnych świeżych owoców. Udekorowane ciasto zostawić do ostudzenia, a następnie wstawić do lodówki na co najmniej godzinę.

Ciasto jest dość pracochłonne (mnie przygotowanie zajęło około 45 minut, z czego najwięcej poszło na mieszanie) ale proste w wykonaniu i zawsze się udaje. Krem jaglany smakuje i wygląda jak budyń, a razem z migdałowym spodem i owocami jest przepyszne. Idealne na każde przyjęcie.

Ten super przepis znalazłam na stronie: http://www.jadlonomia.com

Inne moje ulubione przepisy tutaj.

Comments

2 Responses to “Migdałowa tarta z kremem jaglanym”

Unknown pisze...
3 sie 2014, 08:13:00

Na tej stronie znalazłam tyle cudnych przepisów dla mojego dziecka, że aż się podekscytowana czuję:) zamierzam zrobić wszystkie:) dziękuję i nie przestawaj prowadzić tego bloga:)

Mary pisze...
5 sie 2014, 08:13:00

Nina, zapraszam na naszą nową stronę, gdzie znajdziesz jeszcze więcej przepisów. http://jakzdrowozyc.pl/

Prześlij komentarz