Dlaczego warto jeść owsiankę?

Od jakiegoś czasu interesuję się tematem zdrowego odżywiania. Przeczytałam kilka książek, które całkowicie zmieniły mój punkt widzenia na ten temat. Więcej ogólnie o tym co jeść a czego nie napiszę innym razem, dzisiaj będzie o owsiance.







Mój przepis na pożywne śniadanko (czyli co jem i dlaczego):

Płatki owsiane 
błonnik
witaminy B1, B6, PP, E
białko
nienasycone kwasy tłuszczowe

Jabłko
znowu błonnik :-)

Rodzynki
potas, selen i żelazo

Pestki słonecznika
białko
witamina E
żelazo, cynk, potas, selen

Orzechy (różne)
nienasycone kwasy tłuszczowe
białko
witamina E

Suszone daktyle
żelazo!!!
potas, kwas foliowy


Płatki namaczam na noc a rano gotuję wszystko w małej ilości wody (nie mleka - ale o tutaj). Rodzynki należy umyć w ciepłej wodzie, gdyż są konserwowane siarką.
Owsianka jest ciepła i skutecznie potrafi rozgrzać w zimowy poranek. Daktyle dają słodki smak, a orzechy i słonecznik powodują, że  całość jest fajnie chrupiąca.

W niedzielę dodałam jeszcze banana i na tym zestawie przebiegłam 20km, także można się skutecznie najeść :-)

Tomka już udało mi się przekonać do owsianki, a Hanka codziennie wyjada mi z talerza. Może ktoś jeszcze się skusi?

Inne propozycje śniadań i deserów tutaj

Comments

3 Responses to “Dlaczego warto jeść owsiankę?”

Gohan pisze...
13 gru 2012, 12:34:00

Wpadnę kiedyś rano powyjadać ci z talerza razem z Hanką :P

Mary pisze...
13 gru 2012, 13:12:00

zapraszam. jak mi starczy skladnikow to sprobujesz juz w niedziele

Jolanta pisze...
16 gru 2012, 10:12:00

hej! super, ja też zjadam owsianke rano z musem jabłkowym domowej roboty i rodzynkami, ale co więcej zalewam ją mlekiem jak już jest ugotowana. czemu wg Ciebie nie powinno się tego robić? jestem ciekawa:) pozdrawiam! jolanta

Prześlij komentarz