Czy istnieją zdrowe słodycze?

Fascynacja zdrowym odżywianiem trwa ale wielkiej ochoty na słodycze nie potrafię się pozbyć. Tym razem jednak udało się połączyć dobre z pożytecznym i wyszło smaczne ciasto bananowe (oczywiście z płatkami owsianymi).





Ciasto jest dość tanie, a wykonanie nie zajmuje dużo czasu.

Potrzebujemy (według przepisu):
- 4 bardzo dojrzałe banany - najlepiej poczekać aż ich cena spadnie do poniżej 2zł za kilogram, to daje 100% gwarancję, że banany są odpowiednio dojrzałe (wczoraj kupiłam 1kg za 1,60 PLN)
- 1,5 szklanki mąki razowej
- 0,75 szklanki płatków owsianych (dałam całą szklankę)
- 0,25 szklanki soku jabłkowego lub pomarańczowego (dałam pomarańczowy)
- 0,33 szklanki oleju
- 0,75  szklanki posiekanych drobno daktyli (dałam tylko kilka suszonych)
- 0,75 łyżeczki sody
- szczyptę soli (nie dałam, zapomniałam)
- łyżkę karobu (nie dałam, nie miałam, nie wiem jak wygląda) - dałam 2 łyżeczki cukru ale chyba niepotrzebnie przy tej ilości bananów

Wykonanie:
Z bananów robimy "paćkę" dowolną metodą (ja użyłam dużej łyżki bo tłuczka do ziemniaków nie mam) i mieszamy z resztą składników. Wykładamy na blaszkę i pieczemy w 180 stopniach przez 45minut.

Ciasto bez białej mąki, jajek, mleka, prawie bez cukru a pyszne. Nie jest takie puszyste i miękkie jak tradycyjne ciasta, a wyglądem bardziej przypomina chleb razowy. Ale mam nadzieję, że dzięki temu za parę lat nie będziemy z Tomkiem wyglądać jak pulchne bułeczki ;-)

Przepis z http://pinkcake.blox.pl/html Polecam!!

Inne propozycje śniadań i deserów tutaj

Comments

2 Responses to “Czy istnieją zdrowe słodycze?”

Mary pisze...
24 sty 2013, 13:35:00

Wkrótce kolejne przepisy :)

Gohan pisze...
25 sty 2013, 10:51:00

Pamiętaj żeby pod każdym przepisem Tomek pisał, że było smaczne :P Wiem, wredna jestem :P

Prześlij komentarz