Kiedy Orienteering będzie na Olimpiadzie?

Święta, święta i po świętach... znaczy po olimpiadzie.
Odtrąbiliśmy biblijny sukces, sześć medali w tym jeden szczególnie ważny, bo złoty. Król Przestworzy, Królewna Śnieżka i trzy sierotki. Wszystko pięknie, ale z jednym ale...
Czemu na olimpiadzie nadal nie ma Orienteeringu?

Pchany ciekawością poszperałem trochę, pogooglałem i wyniki nie napawają optymizmem. Jedyna strona zawierająca jakiekolwiek w miarę profesjonalne informacje jest już mocno przeterminowana i nie wiem czy zawarte na niej info jest prawdziwe, ale poniżej krótkie streszczenie:
IOF (International Orienteering Federation) postawił sobie za cel wprowadzić Orientację na nartach na igrzyska w 2006, a orientację na nogach (to ta gdzie się biega ;)) na igrzyska w 2008. Stąd wnioskuję, że stronka jest dosyć stara, ponieważ jak dobrze wiemy nic takiego nie miało miejsca.
Aby dyscyplina weszła na igrzyska letnie, musi być dostatecznie popularna. Musi być uprawiana w 75 krajach na świecie (zdaje się, że świadectwem tego jest zarejestrowany w danym kraju związek orientacji sportowej).
Drugim ważnym kryterium jest medialność dyscypliny. Nie mam się w żadnej mierze za guru jeśli chodzi o udział w międzynarodowych eventach i wielu z Was zapewne może powiedzieć więcej na ten temat, ale miałem przyjemność być w tym roku na WOCu (World Orienteering Championships) na Węgrzech i muszę przyznać, że widowisko było interesujące i mi się podobało. Gdybym miał to oglądać w TV i słuchać głosu spikera - myślę, że byłoby super. Stąd wnioskuję, że można zrobić show i sport może podobać się wszystkim. Niemniej jednak ze względu na czas trwania z tego co wyczytałem na chwilę obecną w grę wchodzą tylko zawody sprinterskie.
A może ktoś z Was ma jakieś ciekawe informacje? Dzieje się coś w sprawie wprowadzenia Orienteeringu na olimpiadę? Gdzie można o tym poczytać? Jakie są plany? Jak realne?
Pamiętam jak czytałem kiedyś, że na razie nie planuje się wprowadzania nowych dyscyplin. To byłoby smutne :(
Update: żeby podgrzać nieco atmosferę, oto co wyczytałem dzisiaj:
http://www.poker1.pl/aktualnosci/1144/poker-uznany-za-sport-przez-mkol

Comments

No responses to “Kiedy Orienteering będzie na Olimpiadzie?”

Prześlij komentarz